zondag, 27 september, 2020

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0080_1----------
Nieuwe support medewerker voor SigmaControl

SigmaControl, voegt een nieuwe engineer toe aan haar team. De distributeur van bekende merken als SIGMATEK, zenon en kontron heeft met het aannemen van Sander Denhaen een nieuwe medewerker gevonden die het support-team zal gaan ondersteunen bij klanten projecten in de  industriële automatiseringsmarkt.

Sander Denhaen 250px

De 29-jarige, uit Hoegaarden(BE) afkomstige engineer volgde na zijn middelbare opleiding elektromechanica een hogere opleiding in bedrijfs-automatisering en haalde daarin zijn bachelor. Toch besloot hij via werkgevers als INBEV Leuven en Terumo (medische sector) zich meer te richten op het programmeren binnen de machinebouw.

“Bij de machines die naalden en spuiten produceren begon ik al wat meer programmeerwerk te doen, daar is mijn liefde voor machine-configuraties en hun motion aangewakkerd”, zegt hij.
En in zijn zoektocht om met meerdere (senior)programmeurs te gaan werken aan projecten en zo sneller de software van SIGMATEK onder de knie te krijgen, belandde hij bij Exmore, waar speciaal machines worden gemaakt voor in de automotive industrie.

“Object georiënteerd programmeren sprak mij direct al enorm aan; allemaal dezelfde taal en het gebruik van de standaard template library. Bij vergelijkbare merken in de besturingstechniek zie je vaak een warboel aan talen. Nu kan ik werken met een engineering software pakket dat qua ontwikkeling niet stil staat en zonder extra licentiekosten meer mogelijkheden biedt om b.v. de visualisatie naar je eigen hand te zetten”, zegt Sander. Binnen SigmaControl zal Sander in eerste instantie vanuit het hoofdkantoor in Barendrecht support geven aan Belgische klanten. In de toekomst zal hij als zelfstandig engineer worden ingezet om direct vanuit België projecten ter plaatse te gaan ondersteunen.