zondag, 08 december, 2019

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0076_3----------

Automation made easy: :
COPA-DATA releases nieuwe versie zenon software platform
br next icon&16 download now
zenon release 2019 400px
De nieuwste versie van het zenon Software Platform van COPA-DATA is nu beschikbaar. De onafhankelijke leverancier heeft zijn automatiseringssoftware voor de maak-en energie-industrie nog veiliger, efficiënter en gebruikersvriendelijker gemaakt.

Samen met zenon 8,10, geeft COPA-DATA ook een nieuwe versie van zenon Analyzer 3.30 reporting and analytics software uit. Voor Gerald Lochner, hoofd Product Management bij COPA-DATA, zijn de uitdagingen van onze tijd duidelijk: "We hebben zenon ontwikkeld om aan State-of-the-art automatiseringseisen te kunnen voldoen. Het software platform is nu sneller, efficiënter en met meer connectiviteit en veiligheid dan ooit tevoren. Tijdens deze ontwikkelingscyclus hebben we de filosofie van onze oprichter Thomas Punzenberger voor onze klanten gevolgt: Er is altijd een gemakkelijkere manier. "Samen met zenon 8,10, geeft COPA-DATA ook een nieuwe versie van zenon Analyzer 3.30 reporting and analytics software uit. Voor Gerald Lochner, hoofd Product Management bij COPA-DATA, zijn de uitdagingen van onze tijd duidelijk:

Gerald Lochner COPA DATA 200px

"We hebben zenon ontwikkeld om aan State-of-the-art automatiseringseisen te kunnen voldoen. Het software platform is nu sneller, efficiënter en met meer connectiviteit en veiligheid dan ooit tevoren. Tijdens deze ontwikkelingscyclus hebben we de filosofie van onze oprichter Thomas Punzenberger voor onze klanten gevolgt: Er is altijd een gemakkelijkere manier"

Van 400 tot 150.000 waarde veranderingen per seconde
 Het aantal variabelen in industriële projecten groeit exponentieel. Als gevolg hiervan hebben COPA-DATA ontwikkelaars de algoritmen geoptimaliseerd en de code verder verbeterd. Hierdoor kan COPA-DATA de responstijden in zowel de zenon editor als de zenon runtime versnellen. Realistische prestatie testen tonen aan dat bulk veranderingen tijdens de configuratie veel sneller zijn en een tijdsbesparing van maximaal 97 procent opleveren. Spontane en triggered archivering is nu ook veel sneller en in staat om multi-tasking, zoals per cyclische archivering in zenon toe te passen. Door de technologie en het data opslagsysteem te verbeteren is de software opgewaardeerd van 400 tot 150.000 waarde veranderingen per seconde. Runtime prestaties worden nu niet beïnvloed bij het archiveren van grote hoeveelheden data.Het aantal variabelen in industriële projecten groeit exponentieel. Als gevolg hiervan hebben COPA-DATA ontwikkelaars de algoritmen geoptimaliseerd en de code verder verbeterd. Hierdoor kan COPA-DATA de responstijden in zowel de zenon editor als de zenon runtime versnellen. Realistische prestatie testen tonen aan dat bulk veranderingen tijdens de configuratie veel sneller zijn en een tijdsbesparing van maximaal 97 procent opleveren. Spontane en triggered archivering is nu ook veel sneller en in staat om multi-tasking, zoals per cyclische archivering in zenon toe te passen. Door de technologie en het data opslagsysteem te verbeteren is de software opgewaardeerd van 400 tot 150.000 waarde veranderingen per seconde. Runtime prestaties worden nu niet beïnvloed bij het archiveren van grote hoeveelheden data.

zenon 8 10 Batch Control Unit Classes 400pxUsability: een recept voor meerdere units
 Bij batch-georiënteerde productie bieden de unit classes die worden gebruikt om processen te configureren extra flexibiliteit in de zenon Batch Control module. Hierdoor kunnen generieke recepten worden gemaakt die unit-onafhankelijk zijn. De gebruiker beslist welke unit of apparatuur wordt gebruikt bij het begin van de productie van elke batch. Hetzelfde recept kan gemakkelijk worden gebruikt met andere apparatuur.Bij batch-georiënteerde productie bieden de unit classes die worden gebruikt om processen te configureren extra flexibiliteit in de zenon Batch Control module. Hierdoor kunnen generieke recepten worden gemaakt die unit-onafhankelijk zijn. De gebruiker beslist welke unit of apparatuur wordt gebruikt bij het begin van de productie van elke batch. Hetzelfde recept kan gemakkelijk worden gebruikt met andere apparatuur.

Drag-and-drop functionaliteit is een nieuwe functie in de populaire zenon Extended Trend module. Met deze functie kunnen variabelen direct worden toegevoegd aan trendcurven in runtime. Om ervoor te zorgen dat de curven op de assen visueel herkenbaar zijn, kan men de curve kleur naar de as-waarde slepen. Bestuurd door een variabele, als bijvoorbeeld, kunnen individueel ontworpen knoppen de zichtbaarheid van curven en assen in een trend diagram verbeteren.
De HTML5 Web engine, als onderdeel van de web server, is volgens de nieuwste technologiestandaard ge-update. Dit zorgt voor de onafhankelijkheid van zenon op het gebied van besturingssystemen en connectiviteit. Het gecombineerde element, vaak aangeduid als de multi-purpose tool in zenon, is nu ook beschikbaar in de Web Engine. Engineers kunnen veel tijd besparen bij het creëren van projecten, omdat de vrijgegeven eigenschappen van de symbolen volledig worden ondersteund. Bestaande schermen hoeven niet meer te worden aangepast aan de Web Engine. Met zenon 8,10, is het nu mogelijk om limiet waarden overschrijdingen en functies die ondersteund worden door de Web Engine te evalueren, zoals configuratie van de ingestelde waarden schakelen tussen schermen.

Verhoogde beveiliging als standaardVerhoogde beveiliging als standaard
 COPA-DATA voldoet aan het jaarlijks gecontroleerde beveiligingscertificaat IEC 62443 voor softwarefabrikanten. De internationale reeks industriële normen biedt een kader voor preventieve en systematische opsporing en vermindering van veiligheidshiaten in industriële automatiserings- en besturingssystemen. Naast de integratie van nieuwe stuurprogramma's, zoals bijvoorbeeld voor Hekatron brandalarm systemen, zijn veel bestaande drivers ge-update. Bovendien heeft zenon nu ook het BACnet certificaat conform ANSI/ASHRAE (American Society of Heating, Refrigeration and Air Conditioning Engineers) en voldoet daarmee aan de belangrijke 135-2012 standaard voor domotica. Bovendien ondersteunt het RemoteRT-stuurprogramma nu gecodeerde communicatie met de Connector Container. Dit is een toepassing die parallel met zenon runtime kan worden gestart en die externe toegang biedt tot runtime-subonderdelen. Extra drivers zijn geoptimaliseerd voor verificatie en encryptie zonder dat dit gevolgen heeft voor hun functionaliteit. Dit alles resulteert in een nog grotere veiligheid bij het gebruik van het zenon software platform.zenon 8 10 Consumption Dashboard 400px

Eerder weten wat er komt
 Plotselinge apparatuur downtime kan frustrerend zijn, vooral als men het had kunnen voorzien. In dergelijke gevallen kan de voorspellende analytische functie in zenon waardevolle diensten leveren. Deze feature identificeert trends van bestaande data en toont bijvoorbeeld wanneer een onderdeel moet worden vervangen. De nieuwe release maakt deze trend voorspelling nog nauwkeuriger; zenon Analyzer 3.30 biedt deze gegevens nu in seconden in plaats van minuten. Dit zorgt voor betere informatie en snellere besluitvorming, verhoogt de beveiligingsplanning en vermindert downtime. In de rapportage kunnen op tijd-of op waarde gebaseerde prognoses worden gegenereerd met behulp van verschillende templates. “Live” productiedata kan met historische gegevens worden vergeleken om zeker te zijn van productieruns binnen de gewenste parameters. Nieuw in deze versie: de voorspellingen van zenon Analyzer kunnen ook worden gebruikt in runtime voor een zenon 8.10 project. Hierdoor kunnen HMI-gebruikers live voorspellende trends voor het energieverbruik of de productkwaliteit visualiseren en het gedrag vroegtijdig aanpassen.

zenon 8.10
Overview

Performance improvements

Faster grouping of parameters