donderdag, 18 april, 2024

Kollmorgen introduceert een nieuwe generatie "robot ready"
frameloze servomotoren

Kollmorgen, een wereldleider in motion control-systemen, kondigt de nieuwe TBM2G-serie frameloze servomotoren aan. Voorzien van functies die het ontwerp van chirurgische, ruimtevaart- en defensie- en andere robots vereenvoudigen en tegelijkertijd optimale prestaties leveren in een lichter, compacter pakket. Deze nieuwe motoren vormen een aanvulling op Kollmorgen's bestaande TBM- en KBM-serie frameloze motoren.

content provided by Kollmorgen

kol press release TBM2G ProductPage Als resultaat van meerdere jaren van onderzoek, testen en feedback van klanten, biedt de TBM2G-serie een krachtig koppel in een extreem compact elektromagnetisch pakket. Deze motoren van de volgende generatie maken robots mogelijk met een lager totaalgewicht, een hoger draagvermogen, verbeterde energie-efficiëntie, lagere thermische stijging en snellere, soepelere bewegingen.Als resultaat van meerdere jaren van onderzoek, testen en feedback van klanten, biedt de TBM2G-serie een krachtig koppel in een extreem compact elektromagnetisch pakket. Deze motoren van de volgende generatie maken robots mogelijk met een lager totaalgewicht, een hoger draagvermogen, verbeterde energie-efficiëntie, lagere thermische stijging en snellere, soepelere bewegingen.

Frameloze torque motoren leveren doorgaans hun beste prestaties bij lage snelheden, maar hebben het moeilijk bij hogere snelheden. TBM2G-motoren elimineren deze beperking door middel van geavanceerde wikkelingen en materialen die toonaangevend vermogen, koppel en efficiëntie leveren binnen een breed bereik in snelheid.

TBM2G-motoren elimineren ook de beperking in dimensie waarmee ingenieurs vaak worden geconfronteerd bij het gebruik van kant-en-klare spanningsgolfoverbrenging, ook bekend in de roboticamarkt als harmonische drive systeem. De nieuwe motoren uit de TBM2G-serie zijn geschikt voor een perfect ontwerp met direct beschikbare spanningsgolfoverbrenging, waardoor uitgebreide aanpassingen niet nodig zijn die de engineeringtijd en -kosten kunnen verhogen en tegelijkertijd kunnen leiden tot leverings- en kwaliteitsproblemen wanneer robots in volledige productie gaan.

tbm2g techtek De TBM2G-serie is verkrijgbaar in zeven frame maten met elk drie stapellengtes - in totaal 21 standaardmotoren die rechtstreeks in robot en vergelijkbare ingebedde apparatuur kunnen worden geïntegreerd. Typische toepassingen zijn robots in het bereik van 3-15 kg, aangedreven op 48 VDC en lager. Deze motoren zijn ontworpen om bij hoge snelheden te presteren zonder de limiet van 80 °C te overschrijden. Doorgaans nodig om mensen te beschermen die in de buurt van cobots werken en om degradatie van vet en elektronische componenten te voorkomen. Daarnaast ze zijn verkrijgbaar met thermische sensoropties om te voldoen aan de vereisten van aandrijvingen en besturingssystemen die worden gebruikt in de cobotmarkt.

"We zijn verheugd om nieuwe servomotoren te introduceren die de algehele prestaties aanzienlijk verbeteren en tegelijkertijd de grootte verminderen in een breed scala aan frameloze toepassingen," zei Jeff Czarnecki, Vice President, Global Marketing bij Kollmorgen. "En we zijn vooral enthousiast over de mogelijkheden die de TBM2G-serie biedt voor robotica. TBM2G-motoren passen perfect bij een nieuwe generatie krachtige cobots," zei Czarnecki. "Ze zijn echt klaar voor robots."