maandag, 16 mei, 2022

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0087_3----------
zenon EDMS certificate Tuev-Sued 400px
zenon voldoet aan TÜV SÜD voor gecertificeerde Energie Data Management

De certificatie-instantie van TÜV SÜD Industrie Service GmbH heeft onlangs bevestigd dat zenon rapportage en HMI/SCADA software van COPA-DATA voldoet aan de gedefinieerde vereisten van de TÜV SÜD "Certified Energy Data Management" standaard. De software voldoet daarmee aan de belangrijkste criteria van de internationale energienorm ISO 50001.

Het doel van energiebeheer overeenkomstig met de ISO 50001 norm is de continue verbetering van de energie gerelateerde prestaties van een bedrijf. De standaard ondersteunt productieteams in industriële bedrijven bij het creëren van de onderliggende voorwaarden voor dit verbeteringsproces met behulp van de PDCA cyclus. Hier, staat P voor "Plan", D voor "Do", C voor "Check" en A voor "Act".

ISO 50001 compatible

Voor een succesvolle certificering aan een aantal specifieke systeemeigenschappen moeten worden voldaan, zoals virtuele meter punten, energie consumptietrends, de bepaling van de grenswaarden, waarschuwingen in geval van breuken, het creëren van belangrijke prestatie-indicatoren en het maken van energie rapporten. Om dit te bereiken, hebben de deskundigen van TÜV SÜD een precieze evaluatie van de zenon software uitgevoerd volgens TÜV SÜD criteria op de locatie van de ontwikkelaars. Bovendien is uitvoering van het energie Data Management Systeem met zenon in een echte industriële omgeving een belangrijke voorwaarde voor de certificering. De afgifte van het certificaat bevestigt dat zenon voldoet aan de vereisten van TÜV SÜD en de bijbehorende ondersteunening voor bedrijven zoals omschreven in hoofdstuk 4.6.1. van ISO 50001.zenon EDMS certification Tuev-Sued 200px

Emilian Axinia, industrie Manager Food & Beverage en verantwoordelijke voor de certificeringproces bij COPA-DATA, verklaart: "deze certificering door TÜV SÜD is voor ons eens te meer een waardevolle bevestiging dat de zenon productfamilie voldoet aan de benodigde openheid, flexibiliteit en functionaliteit voor de implementatie van een energie Data Management systeem in een industrieel bedrijf. We zijn verheugd dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan duurzaamheid, milieu en vermindering van de energiekosten in het gehele productieproces."

Meer informatie op:

www.copadata.com/ISO50001 en bij www.tuev-sued.de/energy-certification.