maandag, 16 mei, 2022

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0087_3----------
Upgrade zonder aarzeling:

zenon is compatibel met Windows 10

zenon Windows10 compatibility matrix 400px

De huidige versie van de automatiseringssoftware van COPA-DATA, zenon 7.20, heeft de Microsoft Windows 10 compatibiliteittest met succes doorstaan. De software draait stabiel op het nieuwe besturingssysteem en ondersteunt alle kwaliteits- en veiligheidseisen.

Aan het einde van juli dit jaar bracht Microsoft Windows 10 uit, of zoals zij aangaven – "de best Windows versie ooit". Windows 10 verscheen met een continue update service. De positieve test resultaten van zenon heeft Microsoft doen bevestigen dat de software soepel op Windows 10 draait. Daarom kunnen zenon klanten hun systeem ten alle tijden updaten. Alle zenon projecten hebben vanaf het allereerste moment efficiënt gedraaid.

Reinhard Mayr, Product Manager bij COPA-DATA legt uit: "Onze software is gericht op Microsoft-technologieën. Natuurlijk zijn we dan ook zeer geïnteresseerd in de verdere ontwikkeling van Windows. Voor Windows 10, hebben we de aandacht specifiek gericht op veiligheid en de gebruikerservaring. Deze twee onderwerpen zijn ook zeer belangrijk voor ons in softwareontwikkeling. We zijn blij dat wij onze klanten nu volledige compatibiliteit van zenon met Windows 10 kunnen bieden."

zenon ook op Windows IoT Core
Naast een aantal andere edities, heeft Microsoft ook Windows 10 IoT Core met de nieuwste release uitgebracht. Deze nieuwe Windows versie is speciaal ontwikkeld voor kleine, embedded devices - met of zonder display. Stefan Hufnagl, Product Manager Integrated Solution bij COPA-DATA, legt uit: "Windows IoT Core biedt ontwikkelaars en system architecten creatieve vrijheid. Het platform ondersteunt tal van programmeertalen en open source opties. Bij COPA-DATA zijn we nu ook gericht op het nieuwe platform en huidige tests hebben aangetoond dat onze op IEC 61131-3 gebaseerde PLC programmeer omgeving van zenon Logic, naadloos aansluit op Windows IoT. Het embedden van industriële PLC-componenten in Windows IoT core devices maakt een aanpak mogelijk die bij diverse platformen en typologieën extreem interessant zijn. Als gevolg van voordelige platformen kunnen zowel flexibel als robuuste netwerken worden gebruikt. Op deze manier vullen technologieën elkaar optimaal aan om bouwstenen te vormen voor intelligente informatienetwerken."

Sinds 2005 heeft COPA-DATA zich binnen het Microsoft Partner Network toegelegd op verdere ontwikkeling van het strategische partnership en draagt een tweeledig Gold Competence titel ("Application Development" en "Intelligent Systems").

meer COPA-DATA