zaterdag, 23 januari, 2021

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0081_0----------

zenon Software Platform

COPA-DATA viert haar 30 jarig jubileum

csm 30 years COPA DATA news icon

Op 1 September 1987 startte Thomas Punzenberger ING Punzenberger COPA-DATA in Salzburg. 30 jaar later is zij uitgegroeid tot een bedrijf met internationale successen, dochterondernemingen, distributeurs, partners en klanten wereldwijd. En de visie van 1987 is vandaag de dag nog net zo relevant als toen: “Maak van de industriële automatisering een hands-on en plezierige ervaring.”

Als sinds de oprichting hebben ze een passie voor technologie. Eind jaren 80 ontdekten de broers Thomas en Alexander Punzenberger wat software systemen de industrie konden bieden – met daarbij specifiek de energy industrie.cd old

“Direct al vanaf het begin was ons doel om automatiseringssoftware te ontwikkelen die eenvoudiger en beter was dan ieder ander systeem op de markt”, legt CEO Thomas Punzenberger uit. “Toendertijd werden wij geadviseerd om een systeem op basis van Microsoft Windows te negeren, omdat deze in de industry nauwelijks werd gebruikt. Ons concept van “setting parameters in plaats van programmeren” werd in het begin behoorlijk sceptisch benaderd. Maar ons zenon 2.2succes spreekt voor zich; beide keuzes hebben significant bijgedragen aan onze groei de afgelopen 30 jaar.”

Software “made in Austria”
Dit particuliere Oostenrijkse familiebedrijf is onafhankelijk van externe investeerders en beurzen en kan flexibel, wendbaar en autonoom de markt bewerken. Ondanks dat er meer dan 90 procent van de omzet via de export komt, wordt de zenon software exclusief ontwikkeld vanuit het hoofdkantoor in Salzburg. Van daaruit wordt het product gedistribueerd via elf dochterondernemingen, 16 distributeurs en ongeveer 200 partnerbedrijven over de hele wereld.

Met de naderende 30-jarige verjaardag werd het ook belangrijk een passend 3-koppig managementteam aan te stellen aan het begin van het jaar. Goed voorbereid op de toekomst en met een omzet van 31.4 miljoen euro (2016) met 230 werknemers wereldwijd wordt de koers voor groei de komende 5 jaar verder voortgezet.

pdf....exclusief interview met de oprichters